A devenit foarte clar ca Star Trek: Discovery nu va incetini in ultima parte a primului sezon. Saltul in universul oglinda cu care s-a intors din vacanta de iarna a fost de parca mai punea o treapta de viteza, de parca seria in sine ar fi facut saltul in hiperspatiu si s-ar indrepta fara intarziere catre un final care, chiar acum, se anunta a fi inaltator.

Aventurile lui Michael Burnham pe nava Imperiala Terran ajung la un final foarte final . Lorca este invins, Burnham se lasa purtat de emotii si o salveaza pe imparateasa Georgiou in ultimul moment si Discovery reuseste sa faca un ultim salt cu motorul de spori care ii readuce in universul lor. Dar nu la momentul in care au plecat.

Acest arc a fost probabil cel mai bun al sezonului. A servit la lamurirea necunoscutelor care atarna peste adevarata identitate a lui Tyler si planurile reale ale lui Lorca, a pus-o din nou pe Burnham in centrul tuturor si a pus-o inaintea tuturor sentimentelor de vinovatie si frici pe care le-a pastrat de la batalia binare. stele.

Va fi o alta Philippa, dar relatia ei cu Michael ramane complicata.

Din momentul in care a vazut-o pe imparateasa, Burnham nu si-a putut scutura ideea ca trebuia sa se comporte diferit fata de ea decat fata de capitanul Shenzhou-ului. Pentru inceput, a trebuit sa-l opreasca pe Lorca sa o ucida ca o modalitate de a urca el insusi pe tronul Terran. Si desi acest Georgiou nu este cel din universul principal, melodia cu Michael este aceeasi . Este foarte clar in lupta lor in sala tronului; cei doi au ajuns la o intelegere si urmeaza sa-l indeplineasca. Si-au dat cuvantul unul altuia ca o vor face.

Acea lupta readuce in minte amintiri despre cel pe care l-au avut Burnham si Philippa lui pe nava Klingoniana . S-a incheiat cu moartea capitanului. Michael il impiedica pe acesta sa aiba acelasi final luand-o cu el la Discovery, ceea ce introduce un element de imprevizibilitate pentru ultimele doua episoade.

Element care va fi binevenit dupa Lorca nu mai este o amenintare. S-a presupus probabil ca Jason Isaacs va rezista mai mult in Star Trek: Discovery , dar personajul sau este victima propriei ambitii. El a stiut sa-si descurce perfect arcul , dezvaluind ici si colo bucati din adevarata lui personalitate in timp ce a fost in universul principal (cum ar fi tratamentul pe care l-a facut asupra amiralului sau a bietului tardigrad), si apoi lansand acel discurs care leaga serialul cu lumea noastra reala. Este greu sa nu te gandesti la Donald Trump cand vorbeste ca rasele nu sunt egale, care este gandirea din spatele intregului Imperiu Terran.

Evident, exista intotdeauna optiunea ca Lorca din universul principal sa nu fi murit in dezastrul de la Buran si sa-l putem intalni, dar deocamdata, acea linie a intrigii este inchisa.

Acest episod a fost aproape ca un final de sezon , pentru ca trebuie sa adaugati la toate acestea cursa contra cronometru a lui Saru, Stamets si Tilly pentru a afla cum sa distrugi nava imperiala, sa salvezi reteaua miceliana si sa te intorci in universul lor, iar Dezvaluirea ca s-au intors la noua luni dupa ce au plecat, cu klingonii invingatori in razboiul impotriva Federatiei, ar fi putut fi o mare criza pentru a doua transa.

Cu toate acestea, au mai ramas doua capitole. L’Rell si Tyler/Voq vor intra cu siguranta in joc si va fi interesant ce se intampla cu Georgiou. In mod clar, Star Trek: Discovery nu a iesit inca din hiperspatiu.